Rettningslinjer og policyer

Her i familietreneren ønsker vi å gjøre trening mulig for alle uansett hverdag. For å muliggjøre dette ligger det en del retningslinjer til grunn slik at opplevelsen din som kunde, og vår som leverandør blir best mulig. Nedenfor finner du en oversikt over hvilke retningslinjer som ligger til grunne for denne sidens ulike funksjoner

  1. Personvern
  2. Informasjonskapsler og brukerdata
  3. Bestilling av varer og tjenester (kjøpsvilkår)

Personvern

Som kunde hos oss er det på sin plass at du har innsikt i hvordan vi behandler dine brukerdata. nedenfor finner du en mer utdypende forklaring ovenfor hva som skjer med informasjonen din, hele veien som kunde hos oss.

Registrering av ny bruker og lagring av oppgitte data

Når du registrerer en ny bruker hos oss i familietreneren legger du ved en del informasjon om deg selv. Denne informasjonen er din, så du med registreringen kommer det en del rettigheter knyttet til hvordan informasjonen lagres hos oss. Her i familietreneren lagrer vi Kundeopplysninger trygt i skytjenesten Firebase som er en databaseløsning bygget på sikkerheten til google. Selv om informasjonen ligger hos en tredjepart, har ikke tredjeparten selv tilgang på informasjonen. Grunnen til at vi har valgt å bruke en tredjepart for lagringsløsningen vår er nettopp for å forsikre deg som kunde om at informasjonen din er trygg og sikker og utilgjengelig for ondsinnende tredjeparter. Nedenfor finner du en oversikt over hva du som kunde kan gjøre med den lagrede dataen på våre databaser:

Formålet med å lagre Kundeopplysninger

Kundeopplysninger blir lagret for å kunne identifisere deg som person i ulike prosesser internt i våre systemer. informasjonen du oppgir ved kunde-registreringen benyttes til å opprette en unik bruker som vi kan knytte ordre og kontaktinformasjon opp i mot. Etterhvert lagres også (Merk! Frivillig oppgitte) opplysninger om dine trening - og kostholds vaner for å kunne gjøre det enklere å skreddersy tjenestene våre for dine behov. Det er også behov for Kundeopplysninger som unikt identifiserer deg, som epost - og telefonnummer slik at vi kan være sikre på at den personen som er oppført på en konto faktisk er oppfyller identiteten til brukeren. Passord lagres utilgjengelig for våre ansatte. Kundeopplysninger brukes ikke til andre formål enn det som er strengt nødvendig for å kunne levere våre tjenester altså utleveres ikke lagret informasjon til tredjeparter.

Dine rettigheter rundt egen informasjon

Om du er usikker på sikkerheten av informasjonen din, kan du når som helst ta kontakt med oss for å få innsikt i informasjonen som er lagret om deg. Du kan også be om å få endret eller slettet informasjon om deg. Merk at informasjonen som er lagret om deg jobber helhetlig sammen, slik at enkelte funksjoner på siden kan slutte å fungere som følge av at informasjon blir slettet. Skulle siden ikke fungere (for deg) som følge av slettede brukerdata iført av kunden, tar ikke familietreneren ansvar for nedsatt brukeropplevelse, da denne konfigurasjonen vil utestå fra våre standard-systemer

Ekstra tiltak for sikring av personvern

Når du har registrert en bruker vil du bli bedt om å godkjenne e-posten din. Dette gjør vi for å forsikre oss om at ingen andre enn deg selv skal ha kunnet opprette en bruker i ditt navn. Denne ordningen ligger inn som ett ekstra sikkerhetstiltak mellom uvedkommende forespørsler til databasen vår og din verdifulle informasjon. Har du problemer med å finne verifiserings emailen, er det lurt å sjekke spam-mappen, vedvarer problemet, kontakter du oss for videre organisering. Det er også en del av ordre-prosessen at en ordre muntlig godkjennes før den bekreftes. Dette sammen med ett prinsipp om at betaling annordnes ved oppmøte til første time, kan vi bekrefte at ingen benytter dine midler for å gjennomføre ett kjøp hos oss.

Brukerdata og Informasjonskapsler

Når brukeren din er opprettet har vi som nevnt lagret en del informasjon om deg. Fra registreringen er Fullt navn, telefonnummer, og epost lagret. Samtidig opprettes også en del informasjon automatisk knyttet til gjenstående betalinger, ordre, bestillingsdatoer, osv. (NB enkelte felter opprettes kunn etter innsendt ordre!) Etterhvert vil dere som gruppe på første time (i mindre dere har gjennomført dette tidligere) gjennomgå en liten spørrerunde med deres PT. Denne informasjonen blir også lagret hos oss slik at våre PT-er til enhver tid har mulighet til å tilrettelegge og ta hensyn til detaljer knyttet til gruppen deres. Dere som gruppe står frivillig til å oppgi informasjon, og kan når som helst be at denne fjernes. Merk at fjerning av slik informasjon kan gjøre det mer komplisert for våre PT-er å tilrettelegge timene, og det kann oppstå flere konflikter og feiltrinn i timene. Det er derfor ikke anbefalt å fjerne disse opplysningen i mindre det er grunn til dette, selv om dere til enhver tid har muligheten til å fjerne gitte opplysninger. Undersøkelsen inneholder spørsmål om fritidsinteresser, treningserfaring, helse og kosthold, samt litt om forventingene deres til tjenesten.

Slette / endre lagret data

Det er ikke mulig å slette enkelte biter med informasjon hos oss, da informasjonen helhetlig er med på å holde sikkerheten og / eller funksjonaliteten til siden oppegående. Du kan enten slette hele brukeren eller la brukeren stå helhetlig. Det anbefales såfall å vente til alle ordre er oppfylt før du ber om å få slettet brukeren din. Er det derimot ett behov for å endre på informasjonen som er oppgitt om deg som for eksempel ett nytt telefonnummer eller endring i helse / nye behov er det bare å ta dette opp med din Familietrener eller kontakte oss per telefon / e-post.

Informasjonskapsler

Siden vår bruker Informasjonskapsler. Dette er små biter med informasjon som sendes fra en nettside til en annen på nettstedet. Vi bruker ingen Informasjonskapsler som omhandler sensitiv informasjon om deg som bruker, men benytter dem for å gjøre det lettere å bestille varer og tjenester samt navigere siden. Disse Informasjonskapslene ligger trygt lagre på din egen enhet og sendes til nettsiden vår hver gang du åpner den. Du kan enkelt skru av informasjonskaplser i nettleseren din ved å skru av "cookies" i innstillingene. Siden det ikke er noen sensetiv informasjon i våre informasjonskaplser anbefaler vi å ha dem på.

Bestilling av varer og tjenester (Kjøpsvilkår)

Siden denne siden legger opp til at kunder kan kunne bestille varer og tjenester er det viktig at retningslinjene ligger til grunne FØR du sender inn en ordre. Når en ordre først blir lagt inn har du som kunde full rett til å kanselere en ordre. Vi vil etterhvert kontakte deg per telefon for å få en muntlig bekreftelse av ordren etter ordren er bekreftet er det ikke lenger mulig for deg som kunde og kansellere ordren. Skulle du likevell ønske å kansellere ordren før første time tar du kontakt med oss. Det er derimot ingen garanti for at ordren kan kanselleres etter bekreftelsen. Både varer og tjenester har betalingsanordninger satt opp utenfor selve nettstedet, slik at en ordre på siden, selv om du ikke har betalt, er bindende og gjeldende. Det er altså ikke mulig å trekke seg fra kjøpet når varen / tjenesten er tatt i bruk / påbegynt forutenom vanlig returrett på varer. Det er heller ikke mulig å få kompenasjon om en ønsker å avslutte en tjeneste tidlig eller ikke har mulighet til å fullføre ett forløp. Det er heller ikke mulig å dele opp gruppetjenester slik at deler av en gruppe trener på ulike tidspunkter og steder. Tjenestene dekker ett gitt antall timer for opp til ett gitt antall personer. Det er opp til gruppen selv, sammen med sin Familietrener å finne passende tider å gjennomføre treningen på slik at hele gruppen får deltatt på timen. Skulle en time derimot på bakgrunn av vår drift bli kansellert, er det på sin plass at timen tas ved en senere anledning uten ekstra kostnader. Vi tar forbehold om at det kan oppstå feil ved visning av priser. Om en ordre legges med feilaktig pris, vil vi informere om dette før du som kunde godkjenner ordren.

Varer sendes ut så langt det er mulig Siden tar ikke høyde om lagerstatus på en gitt vare, så selv om en ordre er satt opp er det ingen garanti for at den kan oppfylles. Dette gis såfall beskjed om og ordren sammen med medfølgende transaksjoner kanselleres. Fakturering av varen sendes sammen med varen og betales likeså. Når varen er betalt oppdateres status på "min side". Skulle lageret være begrenset har du ikke krav på å få en vare, heller ikke ved defekter ved produktet (som ikke skyldes fabrikasjonsfeil eller vanlig reklamasjon) er det mulig å få ny vare.

Skrevet den 1.8.2022

Spørsmål? ta kontakt på fredrik@familietreneren.no